Waarom verdient een ICTer veel en veel meer dan iemand bv bij de Marechaussee?

Ik heb begrepen dat iemand bij de Marechaussee tussen 1300-2200 verdient. Maar zelf studeer ik ICT en start je met een hbo diploma al op 2200 en kan dat oplopen tot 4000 bruto per maand.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je vergelijkt appels met peren. De prijs wordt bepaald door marktwerking, in deze kenniseconomie zijn gewoon veel ICT'ers nodig, en als er schaarste is dan drijft dat de prijs op, ICT'er zijn vaak specialistisch opgeleid, en de Marechaussee is met alle respect voor de degene die in deze sector zitten toch niet veel meer dan een veredelde bewaker met een wapen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat een domme reactie van jou Buurmannetje. Meer onwetendheid denk ik.
Bij de Kmar wordt je in rangen onderverdeeld en daarbij hoort een salaris tot een maximum van die rang. Als je als burger werkt bij de Kmar kan dat anders liggen. Maar als Kmar (Militair) bepaalt de rang jouw salaris en daar is weinig marktwerking bij te vinden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het werk van een ICTer en Marechaussee is inderdaad kwa theoretische niveau niet hetzelfde. En inderdaad, omdat het een technische specialistische loopbaan is wordt er meer betaald vooral bij een te kort. Makes sense. Maar van mij mogen alle mensen zoals de brandweer, politie, marrechaussee etc. wel flink meer verdienen. Minimaal 2.5k bruto per maand zou wel op z'n plek zijn voor mensen die hun leven riskeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dodago, hoeveel verdient iemand met zn Kmar rang dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als je googled op kmar en rangen en salaris zie je alle salarissen bij de rangen.
Ik denk dat je als ICTer in de rang korporaal/Sgt zal vallen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn veel rangen zo te zien. Die generaal verdient een lekkere 10k per maand.. Ik heb geen idee hoe de doorgroei mogelijkheden zijn. Ik zou dat werk al doen voor max 4k en er een startsalaris was van 2.5k. Het zou dan niet veel moeten uitmaken wat voor functie, stel je voor ik ben gezond en ben een slim persoon, dat ik bikkel voor een hogere positie en genoeg nieuwe opleidingen doe.