Wanneer vrijwilligerswerk op je CV zetten?

Ik laat af en toe asielhonden uit, op die manier komen de honden buiten en ik word er ook blij van. Door een vervelend rooster gecombineerd met de openingstijden van het asiel komt het erop neer dat ik dit misschien een paar keer per maand kan doen, niet heel vaak dus. Daarom twijfel ik of ik het op mijn CV kan zetten als vrijwilligerswerk. Het past trouwens wel in mijn vakgebied. Ik hoor graag jullie mening, alvast bedankt!

Antwoorden (3)

Als het in je vakgebied past, zou ik het zeker vermelden. Daarnaast is vrijwilligerswerk altijd goed om te vermelden aangezien het blijk geeft van sociale betrokkenheid. Over het algemeen is dat een eigenschap die werkgevers aanspreekt. Dat je het werk maar een paaruur per maand doet, maakt niet uit, dat is gebruikelijk bij vrijwilligerswerk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vrijwilligerswerk kan ook bijdragen aan je kennis en ervaring, dus als dat relevant is zou ik het zeker vermelden. Daarnaast laat het zien dat jij je inzet voor de goede zaak, ook als daar geen beloning tegenover staat. Bij sollicitanten vind ik de vermelding van vrijwilligerswerk altijd interessant; ik vraag er vrijwel altijd naar, omdat het veel over de persoon zegt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles vermelden! bijbaantjes en vrijwilligerswerk! betaald of onbetaald, alles. Het gaat er om wat je gedaan hebt, aangepakt hebt, hoe jij je tijd vult.
----------------------------------------------------------------

[Voor een werkgever is het geweldig om te lezen dat jij in die 1,5 jaar -na je studie- dat je werkloos thuis had kunnen zitten NIET die uitkering aannam, maar worsten bij de HEMA ging verkopen, ver buiten je vakgebied (!!) maar wel aan het werk bleef en hoewel veel minder salaris er wel een eigen inkomen bleef binnenkomen.
OOK daar gaat het namelijk om, dus ja vrijwilligerswerk en ja kleine baan die buiten je vakgebied liggen. Ook de krantenwijk en tomatenpluk, alles vermelden. Organisatie met Koninginne-/Koningsdag voor de straat/wijk? vermelden]

Het is namelijk belangrijk voor een werkgever te weten wat voor vlees hij in de kuip heeft. Een C.V. met alleen maar jaartallen en diploma's zegt weinig over jou als mens.
Of je een teamsport beoefent of in je eentje gaat vissen. Of je bij de sportclub achter de bar staat (dienstverlenend in een ruimte met veel mensen) of dat je misschien de paaltjes verft, het geeft aan hoe jij bent. Er zijn natuurlijk ook mensen die zowel solistisch als in teamverband kunnen werken.
Kortom alles zo beknopt mogelijk vermelden. Hoe korter hoe beter, maar vergis je niet : alles is belangrijk, dus niets weglaten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles is belangrijk is wel heel kort door de bocht, :-)
Dat hangt helemaal van de situatie af, als je teveel opneemt leidt dat juist van belangrijkere zaken af. Maar ik ben met je eens dat mensen vaak het belang van voor hun vanzelfsprekende zaken onderschatten. ( We kiezen toch eerder voor een coach bij de f-jes, dan voor een ervaren bank-hangert).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het een meerwaarde heeft, zou ik het vermelden.
NaarmateAls je ouder bent, kan het ook de indr van 12 banen 13 ongelukken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, er gaat steeds iets mis met de site. Ik bedoel te zeggen:
Naarmate je ouder bent, kan het ook de indruk geven van 12 banen 13 ongelukken.
Dus als het relevant is voor de functie waarnaar je solliciteert wel vermelden of aangeven als: Vrijwilligerswerkzaamheden: diverse, zoals o.a. etc. etc.