Is er een soort WVS in Rotterdam en omstreken?

Ik vroeg mij af of er een soort WVS in Rotterdam en omstreken was? Dit zijn mensen die namens de gemeente gras maaien en andere klusjes doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Je bedoeld denk ik wsw
https://www.rotterdam.nl/werken-leren/sociale-werkvoorziening/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja die bedoel ik, wij noemen het WVS. Ik zocht het voor een vriendin op. Bedankt!
ronron1212
6 jaar geleden
Dan noem je het dus niet goed wvs is iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
WVS is een leer-werkbedrijf waar mensen met een arbeidsbeperking aan de slag kunnen.
http://www.wvsgroep.nl/
ronron1212
6 jaar geleden
Dat is iets anders dan wat ik heb gezegd wsw
Inekez1
6 jaar geleden
WVS = werkvoorzieningschap = sociale werkplaats = sociale werkvoorziening wsw = wet sociale werkvoorziening Waarom zou het niet hetzelfde zijn, ronron?

Het beste antwoord

Ja, voor Rotterdam is dat Robedrijf. Zie https://www.rotterdam.nl/werken-leren/robedrijf/.

"Robedrijf is het sociale werkbedrijf van de gemeente Rotterdam. Wij begeleiden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk. Liefst bij ‘gewone’ werkgevers maar als dat nodig is op een beschutte (beschermde) werkplek."

"Met de invoering van de Participatiewet in 2015 is de Rotterdamse sociale werkvoorziening meer gericht op de reguliere arbeidsmarkt. Iedereen die kan, wordt gestimuleerd om aan de slag te gaan in een ‘gewone’ werkomgeving."

"Voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en/of arbeidsbeperking biedt Robedrijf een werk-leeromgeving en zoekt daarbij actief de samenwerking met het bedrijfsleven. Samen kijken we wat de mogelijkheden zijn: detachering op individuele basis of in groepsverband of een vorm van begeleid werken.

Voor mensen die meer begeleiding nodig hebben dan van een reguliere werkgever verwacht wordt, kan Robedrijf een beschutte (beschermde) werkplek inrichten. Voor wie beschut werk niet geschikt is, zijn er mogelijkheden voor arbeidsmatige dagbesteding."

WVS http://www.wvsgroep.nl/ verzorgt vergelijkbare dienstverlening voor negen gemeenten in het westen van Noord-Brabant, zoals je zelf al aangaf.

N.B.: De Participatiewet (Pw) is ingevoerd met ingang van 1 januari 2015 en vervangt het voorgaande stelsel van Wet werk en bijstand (WWB), Wet sociale werkvoorziening (WSW) en Wajong. WSW moet niet worden verward met WVS, de naam van het bedrijf uit Roosendaal.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Ik heb het naar die vriendin doorgestuurd!
Antoni
6 jaar geleden
Graag gedaan!
SimonV
6 jaar geleden
Mooi antwoord! Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"+"