Bestaat er een verband tussen de omzet, de logistieke kosten en de hoogte van de klantenservice?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Antoni
6 jaar geleden
Wat bedoel je met de hoogte van de klantenservice?
jc54
6 jaar geleden
Ja, het verband is er wel , maar verschilt van geval tot geval.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni, met de hoogte bedoel ik de kwaliteit van de klantenservice.

Antwoorden (1)

Er vanuit gaande dat :
- hogere logistieke kosten de kwaliteit van de bezorging verbeteren;
- je met "hoogte van de klantenservice" de door de klanten waargenomen kwaliteit bedoelt (en niet bijv. snelheid).

Hogere logistieke kosten = minder klachten over de bezorging en betere mogelijkheden tot oplossen = er zijn minder problemen = de klantenservice heeft meer tijd om de bestaande problemen op te lossen en bezorgproblemen kunnen bovendien beter opgelost worden = betere waardering bestaande klanten = betere reviews + grotere klantenloyaliteit = meer bestellingen bestaande én nieuwe klanten = meer omzet.

Duidelijk? :)