Als ik na een sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf nog een gesprek heb, kan ik dit gewoon vermelden?

Als ik na een sollicitatiegesprek nog een sollicitatiegesprek heb bij een ander bedrijf (de volgende dag of volgende week), kan ik dit gewoon vermelden dat ik dat gesprek ook graag wil voeren?

Toegevoegd na 1 uur:
Het betreft vakantiewerk voor ongeveer 6 á 8 weken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal krijg je toch niet gelijk te horen of je bent aangenomen. Gaat meestal een tijdje overheen.
Dus kan je beter niet doen kan voor dat bedrijf een teken zijn dat je deze baan niet graag wilt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gaat om vakantiewerk dus zal het wel meevallen dat er tijd over heen gaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook voor een vakantie baan zijn meestal meerdere sollicitaties . Dus gaat het bedrijf eerst alle gesprekken voeren voor ze besluiten wie ze aannemen .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het niet vermelden, want dan lijkt het alsof je die andere baan liever wilt. Als je geluk hebt, heb je tijd om 1 van de 2 banen aan te nemen. Het kan ook zijn dat voordat je het 2e gesprek hebt, je al moet kiezen of je de eerste baan wilt. Dan is het gokken welke baan je liever wilt, want als je niet snel beslist, dan kiezen ze voor een ander. Zeker bij vakantiewerk wil een werkgever dat er gegarandeerd iemand komt opdagen, dus ze willen graag snel een contract laten ondertekenen.

Antwoorden (2)

Je kunt melden dat je nog een ander gesprek hebt, maar verstandig lijkt het me niet. Je maakt zo niet de indruk dat je deze baan ontzettend graag wilt.

Mocht je vóór het andere gesprek te horen krijgen dat je aangenomen bent, dan kun je altijd nog vragen of je er even over na mag denken.

Toegevoegd na 45 minuten:
Daarnaast wil een werkgever misschien niet wachten op je volgende gesprek en iemand aannemen die wel direct kan beslissen.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de snelle reactie. Waardevolle tip.
Als het om vakantiewerk gaat, moet je er niet zo'n probleem van maken. Zeg ze gewoon dat je dit werk (eerste gesprek) erg leuk vindt/graag wilt doen, maar dat je uiteraard zeker moet zijn van werk deze zomer en dat je dus nog een sollicitatie hebt.
Iedereen begrijpt en weet dat het gaat om centjes verdienen en niet per definitie omdat het een keuze is voor je verdere carrière.

Ja hoor @Daniël gewoon vertellen, maar wel benadrukken dat je heel graag dit werk wilt doen, tenminste als dat ook zo is. Je moet er niet om liegen, schiet je niks mee op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor deze reactie. Super waardevol en ik ga er mijn voordeel mee doen. Dank
SimonV
6 jaar geleden
Als werkgever zou ik denken: "Ik neem wel iemand anders aan die direct kan beslissen.'" Aanbod genoeg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan @Simon, maar iemand heeft kwaliteiten of niet en anders heeft hij toch nog de andere baan. Dit bedoelde ik met 'niet zo'n probleem van maken' , het is wel anders als het niet om vakantiewerk zou gaan. Je zegt 'iemand anders die direct kan beslissen' ja begrijp ik en @Daniël beslist ook wel gelijk NA het sollicitatiegesprek voor de andere baan. Dan pas kan hij vergelijken of leuk en/of betaling goed zijn en bij wie.
... maar misschien beslist @Daniël toch meteen, afhankelijk van het aanbod, dat weten we nog niet!:P Nog een puntje een + puntje zelfs, dit is eerlijk tegenover werkgever1 en dat kan deze al dan niet waarderen.