CAO brief kwijt, wat nu?

Ik heb dus een bijbaantje en hiervan heb ik een brief gekregen waarin de cao stond vastgelegd ook stond hier in dat ik een loonverhoging krijg en een bonus. Alleen heeft mijn moeder dus deze brief perongeluk weggegooid. Wat moet ik nu doen? Moet de werkgever mij een nieuwe geven of kan hij zeggen eige schuld nu krijg je het niet meer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Om te beginnen, een CAO staat nooit alleen in een brief vastgelegd. In welke branche werk je? De meeste CAO's zijn wel online te vinden, en anders kun je daarom gewoon vragen bij je werkgever, dan is hij verplicht je die te geven. Als de toegezegde loonsverhoging en bonus een uitvloeisel van de CAO zijn, kun je je gewoon daarop beroepen, want dan is in die CAO vastgelegd wanneer je hier recht op hebt. Mocht de loonsverhoging en/of bonus niet een uitvloeisel van de CAO zijn, dan kun je nog altijd vragen waar de toegezegde verhoging en bonus blijven als die niet uitbetaald worden. Dat jij de brief kwijt bent maakt niet uit, het is immers door je werkgever schriftelijk toegezegd en daarmee bindend. Dat jij de brief kwijt bent hoeft hij niet te weten en doet niets af aan de afspraak.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord. Alleen op deze brief moest ik dus mijn handtekening zetten. En binnen 2 weken inleveren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan vraag je een kopie van die brief aan je werkgever en teken je die.
Het gebeurt heus wel vaker dat er per ongeluk iets wordt weggegooid.