Wat doet een ambulance precies op een dag?

Beste gebruiker,
Later zou ik graag op de ambulance willen gaan werken, maar ik heb nog een aantal vragen.

Welke leeftijdcatogorie mensen worden nog het meest opgehaald door de ambulance? Zijn het voornamelijk ouderen mensen of kinderen? Of worden kinderen bijvoorbeeld door een ander gespecialiseerd medisch team opgehaald? En wat doen de ambulance broeders als zij niet opweg zijn maar een ongeluk, rijden zij dan rondjes totdat zij worden opgeroepen of wachten zij dan in een soort ziekenhuis? En hoevaak word je gemiddeld opgeroepen op een dag?

Het zijn veel vragen maar alvast bedankt voor uw reactie!

2.9K

Het beste antwoord

Er is een speciale academie, waar de opleiding voor ambulancechauffeur (ACH), -verpleegkundige (AVP) en verpleegkundig centralist meldkamer ambulancezorg (VCMKA) een opleiding kunnen volgen. Studenten zijn afkomstig van de regionale ambulancevoorzieningen (RAV-en).

http://www.academievoorambulancezorg.nl/initieel/initiele-opleidingen/ambulanceverpleegkundige/

Een ambulance rijdt uit met aan boord de ambulancechauffeur (ACH) en de verpleegkundige (AVP).

Zij komen in actie na alarm via de centrale meldkamer (verpleegkundig centralist meldkamer ambulancezorg (VCMKA) en daarvoor zitten zij te wachten op hun basis.
(Ik heb gewerkt op een andere afdeling, dus ik weet er iets van af.)
Voor en na een rit wordt de ambulance weer op orde gebracht (voorraad aangevuld, getankt, soms zelfs even snel gewassen) en natuurlijk moet de administratie ook bijgehouden worden.
Er is geen zinnig woord te zeggen over wie het meest opgehaald wordt, misschien wordt het wel bijgehouden kan, maar er zijn natuurlijk ongelukken op straat waar niet per se oude mensen of kinderen bij betrokken zijn of slachtoffer bij zijn.
Nadat een patiënt is afgeleverd bij het ziekenhuis keren zij terug naar hun basis.

Is het misschien een idee om te informeren of je een dagdeel mag mee kijken op de centrale waar alle oproepen binnenkomen en dan kun je wellicht gelijk even kijken bij de ambulances. Dan heb je een stage, kan je veel meer te weten komen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sporten1999
7 jaar geleden
Bedankt voor u hulp!