wat is het verschil tussen industrial design en industrieel product ontwerpen?

Hallo, ik moet voor school kijken welke richting ik op wil gaan, ik ben vond industrieel product ontwerpen en industrial design interessant. Maar ik kan helaas niet vinden wat nou precies het verschill is. Zou iemand mij dat kunnen vertellen?
met vriendelijke groet, Chanah

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Afgezien dat de benamingen voor de opleidingen in het Engels en nederlands worden gegeven kan ik vinden dat Industrieel Product Ontwerpen op HBO-niveau wordt gedaan em Industrial Design verwijst dan naar Industrieel Ontwerpen op WO-niveau. Het niveau is dus anders waarbij ik globaal zal vermelden dat op HBO-niveau meer naar het creatieve wordt gegaan en op WO-niveau ook echt zaken moeten worden uitgerekend. In Delft is Analyse (Wiskunde) in het 1e jaar verplicht (om te halen). Met een bul op WO-niveau kan je ook nog wel een beroep doen buiten het vakgebied, op HBO-niveau wordt dat wat lastiger...