Welk uurtarief is gebruikelijk voor een gastouder die bij een gezin met 3 kinderen komt oppassen?

Toegevoegd na 1 week:
Het gaat om het werk als gastouder bij een gezin in huis. Hierbij wordt bemiddeld door een gastouderbureau. Het uurtarief moet jezelf in overleg met de ouders bepalen. Daarom ben ik op zoek naar informatie over de tarieven die andere gastouders vragen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je bent sowieso gebonden aan het minimumloon:

https://www.oppas.nl/voor-ouder/wat-kost-een-gastouder

Opvang in jouw eigen huis
Als je kiest voor een gastouder die je kind(eren) in jouw eigen huis opvangt, geldt het wettelijk minimumloon als het minimale tarief waar je gastouder, onafhankelijk van het aantal kinderen wat wordt opgevangen, recht op heeft. Het tarief wat je jouw gastouder betaalt, kan hoger liggen dan dit minimumtarief. Hier maak je samen met je gastouder afspraken over. Het minimumloon voor een gastouder aan huis van 23 jaar of ouder is EUR 9,86 per uur.

Toegevoegd na 2 minuten:
In veel gevallen zal het daarbij blijven, gezien het al een aardig bedrag is.