Hoeveel studiefinanciering krijg ik?

Hallo,

Binnenkort wordt ik 18. Nu wil ik graag studiefinanciering aanvragen. Dus ik heb ik wat rondgekeken op de website van het DUO. Daar moest ik voor de aanvullende beurs het inkomen van mijn ouders invoeren. Nu zijn mijn ouders gescheiden. Ik woon bij mijn moeder en heb geen contact met mijn vader. Mijn moeder is wel opnieuw getrouwd. Er staat dat je alleen het inkomen van je biologische ouders moet invoeren. Met mijn vader heb ik geen contact. (weet dus ook niet wat hij verdiend) Als ik het inkomen van mijn stiefvader bij het inkomen van mijn moeder optel dan kom ik niet in aanmerking voor een aanvullende beurs. Als ik alleen het inkomen van mijn moeder invoer dan heb ik wel recht op een aanvullende beurs. Nu is mijn vraag of het inkomen van mijn stiefvader ook bij het inkomen van mijn ouders worden opgeteld omdat ze getrouwd zijn.

Ik kan hierover niks vinden op internet.

Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Mijn "schoonzoon" heeft hetzelfde probleem; geen contact met zijn vader die ook nog een in een ver buitenland woont. Duo accepteert alleen het inkomen van je biologische vader dus je zal hoe dan ook contact met hem moeten zoeken. Alleen als jij kan bewijzen dat je geen contact met je vader kán maken wil DUO een uitzondering maken en dat is bijna niet aan te tonen.
Succes, je zal het nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! Jullie ook succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaan ze in jullie geval dan uit alleen van het inkomen van uw vrouw? En bent u ook getrouwd dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is de vriend van mijn dochter dus wij hebben er niets mee van doen.