Wat moet ik reageren op een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek?

Ik heb na maanden solliciteren eindelijk een uitnodiging gekregen voor een sollicitatiegesprek. Nu weet ik alleen niet meer hoe ik (netjes) moet reageren?

Dit is het mailtje dat ik heb ontvangen:

Goedenavond Sanne (..),

We willen je graag uitnodigen voor een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groeten ,

(..)

-

Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
143.8K

Antwoorden (2)

Allereerst gefeliciteerd met de uitnodiging voor het gesprek.

Als er geen datum en tijd is genoemd zou ik antwoorden:

Geachte heer, mevrouw [achternaam], beste [voornaam],

Hartelijk dank voor de uitnodiging om in een persoonlijk gesprek mijn sollicitatie toe te lichten, ik kijk er naar uit. Graag hoor ik wanneer het gesprek in jullie agenda past, ik kan dagelijks van 9:00 tot 15:00.

Met vriendelijke groet, Sanne

uiteraard zijn de tijden hierboven maar een voorbeeld.....
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Hier kom ik wel mee verder haha..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Nette reactie.
anneliez
5 jaar geleden
Zou het bij meneer of mevrouw houden, geen voornaam gebruiken
Nu je bent uitgenodigd en er dus vooral gescreend gaat worden op je communicatieve vaardigheden en persoonlijkheid, is het tijd om je van je beste kant te laten zien.
Het bevestigen van de afspraak is in principe niet noodzakelijk, maar toont wel professionaliteit en laat zien dat je begaan bent met het proces.

Geachte heer/ mevrouw (achternaam)
Ik heb zojuist uw uitnodiging ontvangen voor een sollicitatiegesprek op . . .(datum) om . . . (tijd) op uw kantoor in Almelo.
Hierbij wil ik deze afspraak bevestigen en u hartelijk bedanken voor de uitnodiging.
Ik verheug mij erop u in een persoonlijk gesprek te overtuigen van mijn geschiktheid voor de functie.
Met vriendelijke groet,
. . . (eigen naam invullen)

Als er geen datum en tijd is doorgegeven, zou ik hiernaar vragen. \

Michelle
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een letterlijk citaat plaatst, is het natuurlijk wel zo netjes om even de bron te vermelden: http://www.sollicitatiedokter.nl/uitnodiging-bevestigen/
paulus811
7 jaar geleden
Als het bedrijf jou aanspreekt met je voornaam (en dat doen ze), zou ik dat in een reactie terug ook zeker doen, aangevuld met 'Geachte...' voor de veiligheid. En dat je de uitnodiging ontvangen hebt is onnodige info, want dat wisten ze al. Ze hebben 'm namelijk zelf verstuurd.... En een goede tekst begint nooit met 'ik'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- : slechte tekst. Heel veel "ik" (drie zinnen, twee beginnen met ik en een derde met "hierbij wil ik"). Onnodig wollig taalgebruik. Slordige aanhef. Niet origineel.
paulus811
7 jaar geleden
En het is nog wel tekst van de dokter ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- een persoonlijk gesprek te overtuigen van mijn geschiktheid voor de functie. Tjeetje, poe, poe. Neen, bij voorbaat dank.