Hoe neem je ontslag?

Ik wil ontslag nemen bij mijn werkgever want ik vond werk ergens anders. Kan ik het tegen me baas zeggen en ontslagbrief tekenen of moet ik zelf ontslagbrief maken ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Je kunt gewoon naar je leidinggevende gaan en een gesprek aangaan. Geef dan in het gesprek aan dat je ontslag wil nemen, omdat je ergens anders aan de slag wil gaan. Hij zal een ontslagformulier uitprinten en dan moeten jullie die samen ondertekenen. Houd er wel rekening mee met een opzegtermijn van 1 maand (afhankelijk van hoelang je bij het bedrijf hebt gewerkt).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb 7 jaar gewerkt bij het bedrijf. Ik verwacht niet dat ze laten me langer dan 1 maand uitwerken. Toch?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In principe is je opzegtermijn een maand, maar er kan een afwijkende afspraak gemaakt zijn.
Staat er misschien iets over in je arbeidscontract?
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel672/
Je maakt zelf een brief . Kort duidelijk . Je komt direct met deze boodschap . Dat je op zo'n kort mogelijk termijn je ontslag wil . Daar vraag je ook schriftelijke bevestiging van of je laat je brief tekenen en je had hem in 2-voud gemaakt . Dan zegt je baas oei en zegt mag ik daar morgen op reageren of zegt gelijk dit of dat is je laatste werkdag . Nog niet opgenomen dagen moeten of opgenomen worden of uitbetaald ook je al op gebouwde vakantiegeld moet nog uitbetaald worden. Onder normale omstandigheden bij geen aparte clausule in je AO of in je CAO gaat de aanvraag in op eind December en vanaf dat moment nog een volle maand . Of zo veel eerder indien onder elkaar overeengekomen . Voorstel je zegt graag per 1 jan 2017 uitdienst . Je neemt je dagen op enz . Gaan jullie daarmee akkoord schrijf dat in 2-voud op teken allebei en klaar . Beleid afgifte brief met persoonlijk gesprek zet in brief evt een korte motivatie en bedank . Ongevraagde tip ! Zet bij je motivatie( het waarom ) positie verbetering , waarom mogelijk biedt werkgever je meer ?:) nee mocht je nieuwe baan tegen vallen en je komt zonder baan heb je op wettelijke gronden ( bijna zeker ) recht op WW . Ps. Zet het zelf opschrift teken beide zet er een datum bij anders heb je geen poot op te indien je gedonder krijgt met oude werkgever en evt met je nieuwe als het fout gaat. Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen poot op te staan . Je dekt je zelf in .
Utrecht
7 jaar geleden
Komt dit antwoord uit Google Translate?
De inhoud klopt wel redelijk maar de spelling en zinsbouw rammelt aan alle kanten (wat de geloofwaardigheid van dit antwoord niet ten goede komt).