Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

valt het onder opvolgend werkgeverschap als ik na 2 gedetacheerd te zijn bij een ander bedrijf gedetacheerd voor mijn oude bedrijf werk?

Na 2 jaar te zijn gedetacheerd moet ik het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben mij; of voor 26 weken + 1 dag verlaten, of men moet mij in vaste dienst nemen. Vaste dienst is geen optie, vanwege een op komst zijnde ontslagronde. Men wil mij echter houden en ik wil ook blijven. Mijn werk wordt deels verkocht aan een derde partij.
Als ik nu gedetacheerd word bij die derde partij en die partij mijn werk deels verkoopt aan het bedrijf waar ik nu werk, Dan verandert er aan mijn job inhoudelijk niets, zij het dat ik voor een andere werkgever op de loonlijst sta. Is hier sprake van opvolgend werkgeverschap? Ter informatie, beide firma's maken gebruik van hetzelfde uitzenbureau.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja.


"Van opvolgend werkgeverschap is in zijn algemeenheid sprake als de werknemer eerder in dienst is geweest van een andere werkgever, het werk dat de werknemer bij de oude werkgever heeft verricht en min of meer aansluitend (binnen zes maanden) bij de nieuwe werkgever gaat verrichten vergelijkbaar tot nagenoeg hetzelfde is als het werk bij de nieuwe werkgever én er een ‘aanleiding’ is waardoor de werknemer in dienst treedt bij de nieuwe werkgever. De aanleiding moet wel bij één van de werkgevers of bij beide werkgevers liggen."


Je blijft feitelijk hetzelfde werk doen binnen hetzelfde bedrijf. Alleen de werkgever verandert.
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding