Elke onderneming heeft baat bij een goedlopende HR-cyclus. De jaarlijkse plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken leiden tot ontwikkeling van het personeel.

Daarnaast zou de HR-cyclus normaal gesproken moeten leiden tot uitkomsten voor zowel de werkgever als de werknemer. Zo kan besloten worden dat iemand goed gepresteerd heeft en hier een extra of hogere beloning voor krijgt. Ook kan het zijn dat iemand promotie krijgt (doorstroom). Daarnaast is het mogelijk dat de werknemer zich verder moet ontwikkelen en een opleiding aangeboden krijgt. Vaak worden er concrete afspraken en doelstellingen gesteld in de verschillende gesprekken. Als de prestaties of uitkomsten op welke manier dan ook tegenvallen, kan ook nog gekozen worden voor ontslag van de betreffende medewerker (uitstroom).

Een door de HR-cyclus beter ontwikkeld en functionerend personeel en beter gestroomlijnde organisatie dragen bij tot de groei van het bedrijf.
SimonV
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!