Moet ik na mijn ontslag nog blijven?

Hallo,

Ik ben 17 jaar. Ik werk nu al bijna een jaar(als bijbaan) in de supermarkt.
Nu heb ik altijd al gemende gevoelens gehad over mijn manager en het systeem op het bedrijf.
Er waren vaak fouten op het rooster, mails werden niet beantwoord of gelezen enz. Nu heb ik laatst een discussie gehad met mijn manager en ik heb genoeg gehad.
Ik wil graag ontslag nemen maar ik ben bang dat ik dan nog een aantal keer daar moet werken. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Als je een contract hebt voor bepaalde of onbepaalde tijd met een aantal uren heb je een opzegtermijn van 4 weken. Bij een oproepcontract op basis van 0 uren kan je per direct opstappen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wil je wraak nemen? Vraag dan voor binnenkort 3 weken vakantie aan. Zodra dit is goedgekeurd neem je ontslag. Dan hoef je nog maar 1 week te werken.
Erna55
8 jaar geleden
Kijk even wat er in contract staat over je opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerV: een contract voor bepaalde tijd mag niet eenzijdig opgezegd worden. Wel met wederzijds goedvinden, maar dat kan natuurlijk altijd.

Antwoorden (1)

Als je zelf vertrekken wilt, is de normale opzegtermijn '1 maand einde maand'. Vandaag opzeggen betekent dan: beschikbaar blijven voor de werkgever tot en met eind april. Dat is de uitwerktermijn.

Als de werkgever ermee akkoord gaat, kun je op elk eerder, met elkaar af te spreken, moment stoppen. Dan is het een ontslag met wederzijds goedvinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het bovenstaande geldt ook voor een zog. 0-urencontract.
Als in de CAO een langere opzegtermijn dan 1 maand staat, dan geldt die langere opzegtermijn.
Computoon