De naam van mijn opleiding is veranderd, welke naam moet ik dan in mijn CV zetten?

Nu zit ik op de universiteit, maar ik heb een aantal jaar geleden een MBO-4 opleiding afgerond. De naam van die opleiding was destijds "Juridisch medewerker, zakelijke dienstverlening" (dit was de richting die ik had gekozen), want je had ook de opleidingen "Juridisch medewerker, openbaar bestuur" en "Juridisch medewerker, sociale zekerheid". Deze drie waren aparte opleidingen, dus niet drie richtingen onder één opleiding.

Jarenlang heb ik in mijn cv bij opleidingen "Juridisch medewerker, zakelijke dienstverlening" gezet. Nu ik laatst mijn CV bijwerkte, zocht ik mijn MBO-4 opleiding weer op de site van de onderwijsinstelling waar ik het heb afgerond (ROC Midden Nederland).

Het blijkt dat ze de drie bovengenoemde opleidingen hebben geschrapt en er één opleiding van hebben gemaakt. Het heet nu "Juridisch-administratief dienstverlener". De inhoudelijke vakken zijn precies hetzelfde gebleven, dus de opleiding ziet er van binnen ook hetzelfde uit.

Wat moet ik nu vermelden op mijn CV? De naam van de opleiding waarin ik het heb afgerond, of de nieuwe naam? Ik stel deze vraag omdat ik een correct ingevuld CV wil hebben. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K
ronron1212
8 jaar geleden
De opleiding die jij hebt gevolgd je hebt niets met veranderingen te maken want die opleiding heb je niet gevolgd.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
De naam zoals die op je diploma staat. Mocht een potentionele werkgever dit diploma willen zien, staat het raar als er op het diploma iets anders staat dan op je CV.

Antwoorden (2)

Je gebruikt de naam van de opleiding zoals die toen was (dat is ook de naam op je diploma); eventueel vermeld je tussen haakjes hoe die opleiding tegenwoordig heet.
8 jaar geleden
Gewoon de oude naam vermelden:
[jaar] Juridisch medewerker, zakelijke dienstverlening - ROC Midden-Nederland.

Door het noemen van het jaar mag duidelijk zijn dat het niet dezelfde opleiding als nu hoeft te zijn.

Toegevoegd na 22 minuten:
Zelfs als de naam niét veranderd was, wil dat niet zeggen dat de opleiding inhoudelijk hetzelfde gebleven is.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Simon V, zo is het precies