Hoe vragen op hoeveel stagevergoeding ik recht heb?

Ik heb zojuist een sollicitatiegesprek gehad en ben als stagiair aangenomen bij een kinderbuurthuis. Helaas ben ik vergeten om te vragen of ik recht heb op stagevergoeding en zo ja hoeveel. Is het raar om te bellen en dit te vragen? Of moet ik vragen om een persoonlijk gesprek en langsgaan?

En ook moest ik een VOG aanvragen, maar helaas kan ik dat zelf niet doen maar moet dat eerst door de werkgever aangevraagd worden waarna ik deze moet invullen. Hoe moet ik dit aanpakken? Bellen of langsgaan? Ik heb echt geen idee
graag verwijderen deze vraag

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
ronron1212
8 jaar geleden
Je VOG formulier krijg je van je werkgever en die moet je naar de gemeente brengen voor het invullen wat dat kost moet je werkgever vergoeden. Recht op stage vergoeding is niet verplicht dus hierover kun je betere even bellen en vragen aan je werkgever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Ivana
8 jaar geleden
Je mag blij zijn als je een stagevergoeding krijgt. Vaak is het niet meer dan 200 euro. Tenzij je een heel goede werkgever hebt, maar dan moet je erg je best doen en mag je ook nog eens je handjes dichtknijpen.:)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal doen buurthuizen en dergelijke niet aan stagevergoedingen omdat ze niet zo'n ruim budget hebben. Maar je kunt er altijd naar vragen. Misschien kunnen ze wel een onkostenvergoeding geven of iets dergelijks. En gewoon bellen en vragen, helemaal niet vreemd dat je nog vragen hebt. Komt juist goed over bij een werkgever als je nog vragen hebt en die ook stelt. Heb zelf ook in sollicitatiecommissies gezeten en juist mensen die nadien nog belden om vragen te stellen (meestal over dit soort dingen) zien we als extra gemotiveerd krijgen juist een + achter hun naam.
Succes!

Antwoorden (1)

Dat is helemaal geen gekke vraag hoor. Je kunt gewoon even bellen. Jij bent het vergeten maar aan de andere kant hadden ze je dat ook gelijk kunnen vertellen in het gesprek. Formuleer je vraag wel anders, als je het gelijk al over rechten hebt komt dat wat vreemd over als je nog geen dag gewerkt hebt.
Vraag maar of je ook stagevergoeding krijgt en als je ver moet reizen kun je ook vragen of je een tegemoetkoming kan krijgen op de gemaakte reiskosten.

Succes met je stage!