Hoe vragen op hoeveel stagevergoeding ik recht heb?

Ik heb zojuist een sollicitatiegesprek gehad en ben als stagiair aangenomen bij een kinderbuurthuis. Helaas ben ik vergeten om te vragen of ik recht heb op stagevergoeding en zo ja hoeveel. Is het raar om te bellen en dit te vragen? Of moet ik vragen om een persoonlijk gesprek en langsgaan?

En ook moest ik een VOG aanvragen, maar helaas kan ik dat zelf niet doen maar moet dat eerst door de werkgever aangevraagd worden waarna ik deze moet invullen. Hoe moet ik dit aanpakken? Bellen of langsgaan? Ik heb echt geen idee

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is helemaal geen gekke vraag hoor. Je kunt gewoon even bellen. Jij bent het vergeten maar aan de andere kant hadden ze je dat ook gelijk kunnen vertellen in het gesprek. Formuleer je vraag wel anders, als je het gelijk al over rechten hebt komt dat wat vreemd over als je nog geen dag gewerkt hebt. Vraag maar of je ook stagevergoeding krijgt en als je ver moet reizen kun je ook vragen of je een tegemoetkoming kan krijgen op de gemaakte reiskosten. Succes met je stage!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100