Wat kan je verwachten van het beroep officier vlieger bij de marine?

Ik begrijp dat je de eerste poos mensen uit het water gaat redden een soort van als wat de kustwacht doet. Maar verder kan ik niet echt vinden wat de verdere taken zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
ronron1212
8 jaar geleden
https://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-vlieger-marine-havo-wo-96.html

Het beste antwoord

Het beroep van officier vlieger is iets anders dan "gewoon" vlieger. Je assisteert bij andere operaties zoals anti-piraterij operaties en anti-drugs missies. Waarschijnlijk zul je leiding geven aan een of meer onderofficiers op het gebied van luchtvaart. Meestal wordt er met een helikopter of patrouillevliegtuig gevlogen. Je kunt ook ingezet worden om onderzeeboten op te sporen en soms werk je samen met de NAVO. De training is echter erg zwaar vanwege de veelzijdigheid van het vak en uiteraard de titel "officier"