Kan ik twee keer bij hetzelfde bedrijf solliciteren voor dezelfde functie, na afgewezen te zijn bij een andere vestiging?

Hoi,

Vandaag ben ik tot mijn grote teleurstelling afgewezen. De reden was dat ik te zenuwachtig was, althans dit waren hun woorden. Ik was zenuwachtig omdat er vandaag wat druk op mij werd gelegd van een familielid (jammer genoeg). Ik had de iq-test en het eerste gesprek overleefd. Helaas het tweede gesprek niet.

Nu vraag ik me af of ik voor dezelfde functie mag en kan solliciteren, alleen dan bij een andere vestiging. Dat zou ik zeer graag willen, want ik ben werkelijk verliefd op dit bedrijf. Moet ik dan wel een andere motivatiebrief gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Yomiss

Toegevoegd na 27 seconden:
Overigens geld dit voor een meeloopstage HBO. Dus geen echte baan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeker proberen. Je bent door de eerste sollicitatie een ervaring rijker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon doen . Ik ken personen die afgewezen waren na een lange sollicitatie procedure . Ja de rest raad je al . Dit waren zeer gewilde zeldzame stage plekken . En jonge academici die toelichting vroegen op hun afwijzing en daar niet mee eens waren . Ik zelf heb wel meer dan 20 x een afwijzing gehad om iets waar een bekende Franse gemeente over moest beslissen . In het Engels en matig Frans met een vertaal bureau alles maar non no nee . Tot dat ik het in het lokale dialect deed wat daar ook zeldzaam is met veel fouten . ik kreeg een telefoontje Namens de burgemeester dat alles prima was . Ik heb nu al bijna 20 jaar plezier van m'n doordrammen .

Antwoorden (1)

Ik zou het zeker nog een keer proberen; de aanhouder wint. En ik zou ook vermelden dat je eerder was afgewezen, en ook de reden daarvan. Want daarmee toon je lef en dat wordt zeker bij sollicitaties doorgaans gewaardeerd. Ondertussen moet je nagaan wat je misschien gezegd of gedaan hebt om hun de indruk te geven van nervositeit. In geen geval een kalmerend middel innemen, want dat versuft ook en je moet toch alert zijn. Uit je vraag meen ik op te maken dat je heel gemotiveerd bent; als je dat ook op de mensen van dit bedrijf kunt over brengen, sta je al met 1-0 voor!

Toegevoegd na 4 minuten:
...en wat betreft je motivatiebrief: ik zou het wel ietsje aanpassen (de juiste vestiging noemen, en de datum aanpassen) maar niet te veel. En meld ook dat je het eerste gesprek met succes hebt gedaan. Trouwens het maakt weinig uit of het voor stage of echte baan is: je zult altijd conculega' s hebben. Soms is het een lot uit de loterij, maar als je twee loten hebt, heb je in elk geval 2x zoveel kans. ik wens je oprecht succes ermee. Heb zelf veel in sollicitatiecommissies gezeten en wij vonden vaak een persoonlijke noot belangrijk. geef gerust je visie op waarom je dit bedrijf zo leuk vindt, ik lees uit je vraag dat je dat echt vindt, dus daar moet je ook iets leuks van kunnen maken. Je zult de eerste niet zijn die door volhouden toch die leuke job (stage) krijgt.