In mijn contract staat vermeld dat ik vakantietoeslag krijg, berekend over het loon van april x12. mag dit?

In mijn contract staat:

2.2:

Per kalenderjaar heeft werknemer recht op een vakantietoeslag die 8% bedraagt van het loon over de maand April van het lopende kalenderjaar maal 12

De vakantietoeslag zal gelijktijdig met het salaris als vermeld in lid 1 worden uitbetaald.

Wat wordt hier nu precies mee bedoeld?

Stel; Ik werk in april niet. krijg ik dan ook geen vakantiegeld uitbetaald over het gehele kalenderjaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe bedoel je je werkt niet? Je krijgt in april/mei dat uitbetaald waarover je loon hebt uitbetaald gekregen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat het contract een oproepcontract voor 3 maanden betreft. indiensttreding is 1 september.
Utrecht
8 jaar geleden
Tenzij je op een 0-urencontract werkt, lijkt me dit juist wel gunstig.
Als je in april vakantie opneemt krijg je toch nog salaris doorbetaald? Meestal is vakantiegeld het gemiddelde van de afgelopen maandsalarissen. Bij een tussentijdse salarisverhoging pak je dit dus maar gedeeltelijk mee met het vakantiegeld. Als het gebaseerd is op het april salaris, krijg je dus vakantiegeld over het meest recente (hogere) salaris.
tinus1969
8 jaar geleden
Bij een oproepcontract met variabele uren per week of maand, krijg je vaak je vakantietoeslag meteen per uur uitbetaald (dus 8% extra loon). Soms wordt per maand berekend hoeveel vakantietoeslag je opbouwt.

Antwoorden (1)

Dat is een soort referentie. Stel dat je €2500,-- per maand zou verdienen dan wordt daar het vakantiegeld over berekend ongeacht hoeveel je werkt en je uitbetaald krijgt over april. Als je een loonsverhoging hebt gehad zit je goed, Zo te zien krijg je over overuren geen vakantiegeld.