Hoeveel bedraagt de toeslag voor vakantiedagen die gelden voor de cao beroepsgoederenvervoer?

Onlangs heb ik een contract aangeboden gekregen bij een transportbedrijf

Hierin staat netjes vermeld dat de vakantietoeslag 8% bedraagt (vakantiegeld?)

Maar er staat niet bij vermeld hoeveel de toeslag is voor de vakantiedagen die ik opbouw (bij de horeca is dit bijv. 9.6%)

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Watbedoel je ? De dagen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt 8% van je verdiende loon, per jaar. Dit zal het dus minder zijn dan volgend jaar, omdat je niet het hele jaar werkt. Hoeveel dat netto of bruto is, is niet te zeggen, omdat wij niet weten hoeveel je verdiend en hoeveel uren je per maand/jaar maakt.
Hoeveel dagen je opbouwt zal ook in het contract of het CAO te vinden zijn.
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe zou een opslag voor opgebouwde vakantie dagen?

Antwoorden (1)

Als je een 'gewone' arbeidsovereenkomst hebt, dan wordt je loon tijdens je vakantie gewoon doorbetaald.

De vakantietoeslag -ook wel vakantiegeld genoemd- is wettelijk minstens 8 procent over het brutosalaris. (Bij sommige bedrijven over nog meer looncomponenten.) En aangezien vakantiedagen gewone loondagen zijn, tellen die ook mee voor de standaardvakantietoeslag

Toegevoegd na 5 minuten:
Wettelijk heb je recht op minstens 20 vakantiedagen op jaarbasis als je in voltijd werkt maar bij de meeste bedrijven krijg je er meer. Dat moet te vinden zijn in de cao, het personeelsreglement of de individuele arbeidsovereenkomst.

Toegevoegd na 12 minuten:
In de horeca komt het voor dat een uurloon wordt afgesproken met een opslag van 8 procent voor de vakantietoeslag en 9,6 voor de vakantiedagen. Maar dan wordt je loon niet doorbetaald als je een vrije dag opneemt want de 'waarde':daarvan heb je al in geld uitbetaald gekregen.

Het vakantiegeld waarover ik hiervoor schreef wordt in de regel eenmaal per jaar uitbetaald, in mei of juni.
Een ander systeem dus
Computoon