Ik heb een hogere functie, maar mijn perodieke periode is weer naar 0 kan dit?

Ik werkte als HBO'er op een MBO functie. Ik had door mijn werkervaring en mijn opleiding kunnen starten op trede 4 van de functieschaal. Nu heb ik een nieuwe functie gekregen, hierbij is door mijn werkgever (de zelfde) toegezegd dat ik naar een hogere functieschaal zou gaan. Dit is gebeurt, maar nu begin ik weer op trede 1. Kan dit? Nu ga ik er op salaris wel op vooruit, maar is het verschil niet zo denderend..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Ja, volgens mij kan dat gewoon. Dat heet een horizontale overschaling. Je ben een salarisschaal omhoog gegaan, dus je kunt verder doorgroeien in salaris dan voorheen. Wellicht zijn de stappen, periodieken, de komende jaren ook groter, maar je zult aan het eind van de schaal in elk geval meer verdienen.

Als je twijfelt, kan de afdeling P&O daar vast een eenduidig antwoord op geven

uit de bron:
Er is geen echte 'wettelijke' regeling, het hangt voornamelijk af van de betreffende CAO (o.a. bezwaarprocedure functiewaardering). Afhankelijk van de CAO zeggen periodieken niet veel meer dan welke stappen je maakt bij (automatisch) loonsverhogingen. Ze zijn dan niet gekoppeld aan leeftijd of ervaring. Een horizontale overschaling is redelijk normaal en biedt misschien op het moment zelf geen hoger salaris, maar geeft wel meer groeiruimte in de toekomst (als je aan de bovenkant van de oude schaal zit).