Een dag minder werken, hoeveel lever ik netto in?

Als je bruto 2000 euro verdient voor 40 uur werken en je wilt een dag minder gaan werken, hoeveel krijgt je dan bruto?

En wat is dat dan netto?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.3K
ronron1212
9 jaar geleden
2000 delen door 40 maal 32= 1600 bruto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat 1 dag per maand of per week.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoeveel uur is dat dan per maand?
ronron1212
9 jaar geleden
Als 40 uur per week werk en een dag minder gaat werken is dat toch 1 dag per week. Ongeveer 17 uur in de maand minder werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron er staat niet bij dat het 40 per week is en dat het om 1 dag per week minder gaat werken.
ronron1212
9 jaar geleden
met 2000 bruto is dat gewoon 40 per week. Als het anders is dat staat dat er wel bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga ook vanuit dat bedoeld wordt 40 uur per week, 5 x 8 uur en 1 dag per week minder. Als software programmeur is dat riskan om daarvan uit te gaan. Dan moet je 100% zeker zijn of dat ook klopt.

Antwoorden (1)

BRUTO:
je verdient 2000 p/maand.
Deel dat door 7 dagen/week, dan verdien je 286 p/week.
Deel dat door 5 werkdagen/week, dan verdien je 57 p/dag
In een maand (gemiddeld 30,5 dagen) zit gemiddeld 4,35 keer een dag die jij niet meer gaat werken (30,5 dagen / 7 dagen per week).
In een jaar zitten 52 weken.

Ga je 1 dag per week minder werken, dan verdien je dus bruto gemiddeld
EUR 57 * 4,35 = EUR 248,- minder per maand. (dit kan natuurlijk variëren, omdat je soms 4 en soms 5 extra vrije dagen hebt in een gegeven maand)
of
EUR 57 * 52 weken/jaar = EUR 2971,- minder per jaar.

NETTO
EUR 2000 p/maand * 12 maanden/jaar = EUR 24000 p/jaar.
Het bedrag wat jij minder gaat verdienen valt in zijn geheel in belastingschijf 2. Daarover zou je 24,1 % belasting hebben betaald.
EUR 2971 * 24,1% = EUR 716,- p/jaar
Netto ga je dus EUR 2971 - EUR 716 = EUR 2255,- p/jaar minder verdienen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
een 40 urige werk week is 5 dagen en geen 7.
paulus811
9 jaar geleden
Hoe kun je zoiets simpels als 20% minder bruto zó moeilijk uitleggen! En het is nog fout ook.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja Paulus ik snap het ook niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
???? Maandbedrag delen door 7 om het bedrag per week te berekenen Een maand bestaat toch uit 4,3 weken: 12/52.
Als 40 uur per week werkt van uitgaande 5 dagen per week dan. 4/5 × 2000 = 1600 bruto per maand.