mag ik na een bedrijfsovername baan aannemen bij het bedrijfsonderdeel waar mijn werkgever voorheen toe behoorde?

Bedrijfsonderdeel A is overgenomen van B door Partij C. Ben ik vrij om baan aan te nemen bij B.

Toegevoegd na 1 uur:
Er is mij uitdrukkelijk verteld dat ik hier voor toestemming moet vragen aan partij C omdat partij C het gehele pakket, dus inclusief de werknemers heeft gekocht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
carmel163
9 jaar geleden
In verband met een onrechtmatig ontslag ofzo? Ik begrijp niet zo goed welke problemen denkt te gaan krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is mij uitdrukkelijk verteld dat ik hier voor toestemming moet vragen aan partij C omdat partij C het gehele pakket, dus inclusief de werknemers heeft gekocht.
carmel163
9 jaar geleden
Gaat het dan om verlies van bepaalde rechten die je hebt opgebouwd? Het lijkt me dat ook afhangt van de afspraken die je met B hebt in je nieuwe arbeidscontract. Het is mij eerlijk gezegd nog niet zo duidelijk welke sanctie er is als C geen toestemming zou geven. Misschien staat hier iets bij waar je wat aan hebt: http://www.hr-kiosk.nl/hoofdstuk/arbeidsrecht/bedrijfsovername

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan wie nu de baas is.
Partij C heeft alles overgenomen en is dus nu je nieuwe baas.
Als je dus binnen dat nieuwe bedrijf van baan wilt veranderen is
het logisch dat jouw nieuwe baas daar iets over te zeggen heeft.

ALs je eerst bij A werkte en je wilt nu bij B gaan werken die geen verbintenis heeft met C, dan hoef je dus ook niet toestemming te vragen aan C.

Uiteindelijk kennen wij de situatie niet, dus ik zou een en ander goed bespreken
met je huidige, je vorige en je toekomstige werkgever.