0 uren contract zorg nog niet aangepast, mag dat?

ik heb een 0 uren contract in de zorg.
Per 1 januari 2015 is er in de Cao een wijziging gekomen, waardoor een 0 uren contract verboden is.
Ik heb van mijn werkgever nog geen nieuw/ander contract aangeboden gekregen, mag dit?
Naar ik begrijp waren zij verplicht mij voor 31-12-2014 een nieuw contract aan te bieden met de gemiddeld aantal gewerkte uren in de afgelopen 3 maanden.
Wat kan ik hier nu zelf mee doen?

Toegevoegd na 48 minuten:
CAO Verpleeg- en verzorgingshuizen, Thuiszorg, Kraamzorg en Jeugdgezondheidszorg (CAO VVT)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Wanneer en welke cao is hier op dan aangepast?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CAO Verpleeg- en verzorgingshuizen, Thuiszorg, Kraamzorg en Jeugdgezondheidszorg (CAO VVT)

Antwoorden (1)

Als het een harde CAO bepaling is en de CAO algemeen verbindend verklaard, hoef je op zich niets te doen: je contract is dan al van rechtswege omgezet naar een contract met het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 3 maanden. De rechten heb je dus al.

Nu de vraag of de werkgever dat ook snapt: dat zou dan moeten blijken uit de eerste loonstrook over een periode waar je minder dan deze uren bent ingezet: je hoort over die periode dan minimaal dit aantal uren uitbetaald te worden

Mocht de werkgever daar later toch anders over denken, schakel dan vakbond of arbeidsjurist in.