Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

0 uren contract zorg nog niet aangepast, mag dat?

ik heb een 0 uren contract in de zorg.
Per 1 januari 2015 is er in de Cao een wijziging gekomen, waardoor een 0 uren contract verboden is.
Ik heb van mijn werkgever nog geen nieuw/ander contract aangeboden gekregen, mag dit?
Naar ik begrijp waren zij verplicht mij voor 31-12-2014 een nieuw contract aan te bieden met de gemiddeld aantal gewerkte uren in de afgelopen 3 maanden.
Wat kan ik hier nu zelf mee doen?

Toegevoegd na 48 minuten:
CAO Verpleeg- en verzorgingshuizen, Thuiszorg, Kraamzorg en Jeugdgezondheidszorg (CAO VVT)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Wanneer en welke cao is hier op dan aangepast?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CAO Verpleeg- en verzorgingshuizen, Thuiszorg, Kraamzorg en Jeugdgezondheidszorg (CAO VVT)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het een harde CAO bepaling is en de CAO algemeen verbindend verklaard, hoef je op zich niets te doen: je contract is dan al van rechtswege omgezet naar een contract met het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 3 maanden. De rechten heb je dus al.

Nu de vraag of de werkgever dat ook snapt: dat zou dan moeten blijken uit de eerste loonstrook over een periode waar je minder dan deze uren bent ingezet: je hoort over die periode dan minimaal dit aantal uren uitbetaald te worden

Mocht de werkgever daar later toch anders over denken, schakel dan vakbond of arbeidsjurist in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding