hoeveel verdient een dierenarts?

Op het moment staat de studie diergeneeskunde op nummer een van mijn keuzelijstje van studies. Maar ik kan geen goed beeld krijgen van het gemiddelde salaris van een dierenarts. Ik wil namelijk graag een paard houden in de toekomst, maar ik weet niet of dat mogelijk is met het loon van een dierenarts? En met de werktijden van een dierenarts. Het is algemeen bekend dat een dierenarts niet veel verdient, maar ik zou het graag wat exacter willen weten. Ik ben trouwens benieuwd naar het gemiddelde loon in de groep kleine huisdieren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Dierenarts is de volgende informatie te vinden:

"Arbeidsvoorwaarden dierenarts

Dierenartsen verdienen tussen de €2000 en de €5000 per maand, met een gemiddelde van rond de €3000. Het is niet gebruikelijk om een 13de maand te krijgen binnen deze beroepsgroep. Wat wel redelijk gebruikelijk is is de vergoeding van gemaakte kilometers. Dit zullen vrijwel altijd woon-werk kilometers zijn. Een Dierenarts zal niet snel ergens op huisbezoek gaan, maar het kan voorkomen.".
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik ook gevonden, maar ik vond 2000-5000 nogal breed. En omdat het hoger ligt dan dat ik had verwacht, vond ik het niet zo betrouwbaar.En er stond niet bij over welk vakgebied het precies ging, Een veearts verdient volgens mij sowieso beter.
Computoon
9 jaar geleden
Volgens mij hangt het ervanaf of de dierenarts in loondienst is of een vrijgevestigde ondernemer is. Die laatste zal een veel hoger inkomen hebben maar daar moeten natuurlijk ook de kosten van de praktijk en zijn personeel nog vanaf.
Antoni
9 jaar geleden
Ik weet helaas geen andere, betere website.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier zie je een dierenarts die 3437 euro brutto verdient voor een werkweek van 28 uur. http://www.intermediair.nl/carriere/salaris/loon/wat-verdient-een-dierenarts . Deze dierenarts heeft wel een telefoon een een auto van de zaak.
nounka
9 jaar geleden
Hangt dat aantallen verplaatsingen niet veel af van welke dieren je wil behandelen.
Een huisdierenarts zal minder snel op verplaatsing gaan dan een veearts die bij de boer in de stal moet langsgaan.
En er zijn ook gespecialiseerde dierenartsen. Zo is er een vissenarts recent op tv geweest die laat ons zeggen op een bezoekje meer verdiende dan ik op een dag.