Bestaat er een beroep waarbij je dieren kunt helpen die op brute wijzen worden geslacht/mishandeld/levend gevild etc? Wat is dit beroep?

Bestaat er een beroep waarbij je dieren kunt helpen die op brute wijzen worden geslacht/mishandeld/levend gevild etc?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
Het lijkt me dat je daar niet erg mee kunt helpen.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je zo'n dier snel uit zijn lijden verlost. Maar hoe je dat wilt doen in aanwezigheid van de mishandelaar is de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dierenbescherming heeft controleurs, die gevallen van dierenmishandeling opsporen en dieren zo mogelijk in veiligheid brengen en daders verbaliseren.
Informeer eens bij Dierenbescherming Nederland.
Rieneke1
9 jaar geleden
Vegetarier worden en geen bont dragen is een mooi begin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je wilt voorkomen dat ze worden geslacht/mishandeld/levend gevild. Dieren die dit lot reeds hebben ondergaan zijn niet meer te helpen ben ik bang.

Antwoorden (1)

Je kunt op allerlei manieren en vanuit allerlei beroepen het dierenwelzijn bevorderen. Je kunt inspecteur worden bij de dierenbescherming of gaan werken bij de dierenpolitie of een andere organisatie voor dierenwelzijn. Of je gaat de politiek in en je stelt wetten of wetsveranderingen voor waardoor bijvoorbeeld bepaalde methodes van slachten verboden worden, of maakt striktere regels voor het houden van bepaalde dieren.

Maar je kunt ook rechten gaan studeren en bijvoorbeeld bij het openbaar ministerie mensen vervolgen die zich schuldig maken aan dit soort feiten. Of je gaat zelf werken bij een slachthuis en je zorgt ervoor dat je je werk op een dusdanige manier uitvoert dat de dieren zo weinig mogelijk lijden. Of je gaat onderzoek doen naar methodes van slachten en doormiddel van publicaties of voorlichting er je sterk voor te maken dat mensen die dit werk doen en protocollen opstellen, dat veranderen.

Of je wordt documentairemaker en je probeert door het informeren van het publiek bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Of je gaat zelf dieren houden en je zorgt heel goed voor je dieren. Of je wordt dierenarts en helpt boeren om hun dieren zo goed mogelijk te verzorgen en gezond te houden. Of je wordt dierengedragskundige, en je gaat vanuit dat perspectief boeren en beleidsmakers adviseren.

Of je gaat werken bij de voedsel- en warenautoriteit (VWA), de toezichthouder op productiedieren. Of de universiteit van Wageningen, die de VWA hierin adviseert. Of.. nou ja: er is veel mogelijk. Je kunt ook werk zoeken in een totaal andere sector en vrijwilligerswerk gaan doen bij een dierenwelzijn organisatie. Er zijn heel wat organisaties en mensen uit allerlei beroepsgroepen die zich op de één of andere manier bezig houden met dierenwelzijn en dierenrechten. Het is maar net wat jou ligt of waar jij goed in bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+keus genoeg...!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zit te denken aan een groter geheel idd. Ik wil ervoor zorgen dat vooral in het buitenland dieren anders worden behandeld. In Nederland zijn ze hier al veel verder in heb ik het idee.. Maar met welk beroep moet dat?
Dus, dat de dieren niet levend gevild worden, mishandeld worden, in te kleine hokken worden gepropt, weinig eten krijgen of juist te veel vet gemest worden. Maar denk bijvoorbeeld vooral aan uggs, angora wol enz.