Hoe kan ik vanuit mbo 2 geneeskunde in engeland studeren?

Hallo ik doe nu mbo 2 maar wil heel graag kinderarts worden of tandheelkunde studeren. Is dit in nederland of engeland makkelijker? En wat moet ik doen om deze studies te kunnen doen in Nederland of Engeland?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Erna55
9 jaar geleden
Voor kinderarts in Nederland moet je VWO, dus gymnasium of atheneum. Dan universiteit geneeskunde en daarna specialiseren in kindergeneeskunde. Het helpt wanneer je Grieks en Latijn in je vakkenpakket hebt.

Het beste antwoord

In Nederland: eerst VWO-examen doen met de exacte vakken en daarna naar de universiteit.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn veel studies waar je via het mbo naar het hbo kunt en dan naar de universiteit. Hbo geeft echter niet zonder meer toegang in dit geval. Je hebt nog steeds VWO-certificaten nodig voor 4 vakken uit het profiel Natuur & Gezondheid. (Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Wiskunde A of B.)

Als je 21 jaar of ouder bent, kun je een soort toelatingsexamen doen:
"Indien je 21 jaar of ouder bent en niet in het bezit bent van een vwo-diploma en toch geneeskunde wil studeren, kan een aanvraag doen om te worden toegelaten via het zogenaamde colloquium doctum (aanvullend onderzoek dat het examen vervangt). Ook hierbij heb je de vwo-deelcertificaten nodig, maar voor meer vakken, namelijk Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Nederlands, Engels en Wiskunde A of B."
Computoon