Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met een PABO diploma aan het werk als onderwijsassistent?

Ik ben bijna klaar met mijn PABO opleiding, en ben dan dus gediplomeerd leerkracht. Helaas zijn er weinig vacatures. Mag ik dan wel op een school aan het werk als onderwijsassistent? Hier heb ik geen diploma voor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, want je bent hoger opgeleid op hetzelfdegebied. De vraag is of scholen je dan aannemen want je 'verdringt' dan de mbo-opgeleide onderwijsassistenten.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Momenteel zit ik in dezelfde situatie. Mijn tip is om invalwerk te doen als leerkracht. Hierdoor sta je wel voor de klas, maar heb je niet alle verantwoordelijkheid.

Er zijn meerdere bedrijven die dit aanbieden. Zelf heb ik goede ervaring met Asu studenten. Op de website kan je rechts invullen dat je zoekt naar leerkracht en dan eronder de plaats waar je wil werken.

Op leraar24 (ongetwijfeld een bekende website voor een aankomende leerkracht) staat een mooi dossier met daarin een link naar een document met wat extra informatie. Die link staat bijna onderaan.

Om jouw vraag te beantwoorden of je mag werken als onderwijsassistent. Ja dat mag. Vroeger heeft de overheid het zelfs gepromoot om overtollige leerkrachten toch werk te geven. Nu is het juist andersom, op veel plekken zijn er te weinig leerkrachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding