Moet je je studieschuld terug betalen als je bij defensie een opleiding gaat volgen?

Ik denk erover na om bij defensie een opleiding te gaan volgen, en zit nu in een 2de jaars HBO opleiding. Hier wil ik misschien mee stoppen omdat ik deze niet echt interesant meer vindt. Maar als ik nu een opleiding ga volgen bij defensie moet ik dan mijn studieshuld terugbetallen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Als u HBO-studie niet afrondt, zult u de verkregen studiefinanciering moeten terugbetalen. Ook als u in het leger een opleiding begint en die afmaakt. Het niveau kan dan vergelijkbaar zijn met HBO, een afgeronde HBO-studie is het niet.

Leest u het antwoord van Ed_L d.d. 29 mei 2014 in de link (bron)
fisbel