Wat is de opleiding tot revalidatie-arts?

Mij lijkt het beroep als revalidatie-arts heel leuk. Maar nu heb ik eens op internet rondgezocht en het is me niet heel duidelijk wat ik nou precies moet studeren. Op sommige sites hebben ze het over geneeskunde en dan n og een opleiding tot revalidatie-arts (best lang vind ik), en op andere sites kan ik nergens vinden dat je ook geneeskunde moet hebben gestudeerd. Hoe zit het dus in elkaar?

Ik doe overigens VWO en wil studeren op de Universiteit of op de HBO. Mij lijkt het meest ideaal een bachelor op de HBO en een (vervolg)studie tot revalidatie-arts op de Universiteit. Is dit ook mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult eerst de opleiding tot(algemeen)arts moeten volgen. Daarna kun een vervolgopleiding doen, Waarschijnlijk zal dat in een revalidatieinrichting plaats vinden. Als je arts wilt worden zul je idd eerst geneeskunde moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult toch geneeskunde moeten studeren. Eerst vier jaar voor algemeen arts, vervolgens een aantal jaren tot specialisatie.

De weg die jij omschrijft via HBO kan niet. Je kunt wel een jaar HBO doen en vervolgens de opleiding geneeskunde oppakken, maar dat is niet nodig als je VWO doet.