Kan ik naar een High School gaan? Zoja, Hoe werkt dat?

Hoi allemaal.

Mijn dochter wilt graag naar een Amerikaanse High School. Het liefste naar een acteerschool, omdat ze van acteren haar baan wilt maken.

Ze zit nu in 3 mavo, kan ze naar de "10th grade"? Zoja, waar moet ze dan overnachten, een campus? En wanneer begint haar opleiding dan van acteren, en wanneer heeft ze nog haar basisopleiding?

Heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze nog een tijdje kan wachten kan ze misschien via een uitwisselingsprogramma gaan. Daar moet je volgens mij meestal 18 voor zijn. Google eens op studenten uitwisseling Amerika.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.into-highschool.nl/usa.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Open wel haar ogen, dat het allemaal niet zo leuk is als ze op TV afspiegelen. Acteerscholen... veel acteurs hebben hier niets mee van doen gehad. Je moet connecties hebben... openingetjes vinden. Castings afgaan.

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende manieren om dit te doen. De extreemste optie is natuurlijk om naar Amerika te verhuizen en haar te laten instromen. Een andere optie zou zijn om haar bij een soort gastgezin te zetten(als ze echt graag naar een High School wil). Dit wordt vaak ook aangeboden als de scholen ervaring hebben met buitenlandse studenten/instromers. Bij sommige High Schools zit een campus, maar meestal is dit niet het geval. Een campus is vooral voor "college" en "university".

Hoe dan ook, de Amerikaanse scholen zijn vaak heel zelfstandig, dus moet je zelf voor kost en inwoning zorgen. Met uitzondering van enkele gevallen.

Mijn advies aan haar zou zijn om de laatste 2 jaar MAVO af te maken en daarna naar een "college" gaan voor acteren zoals bijvoorbeeld het "American Conservatory Theater" in San Fransisco. Deze scholen hebben echter allemaal audities en de kans om toegelaten te worden wordt hierdoor kleiner. En ook hier is het het geval dat je zelf voor de reis en kost en inwoning moet zorgen. Hierbij hebben ze alleen wel veel ervaring met buitenlandse studenten en daarom hebben veel van deze scholen een advies pakket samengesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Wanneer begint eigenlijk de 'opleiding' en word de basisopleiding afgerond? Want dat snap ik niet helemaal.. En wanneer kan ze aan haar acteercarriere beginnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om aan een acteer carrière te beginnen ben je niet afhankelijk van de opleiding. Die helpt je alleen de belangrijke punten en technieken van het acteren te verbeteren en contacten te leggen met agencys en filmmakers. Om aan een carrière te beginnen moet je je inschrijven bij zogeheten "Agencys". Hier krijg je een soort manager/agent die je aanmeldt bij audities voor bijvoorbeeld reclames, films en korte films. Of je hierop in gaat moet ze helemaal zelf weten, maar ik zou van iedere mogelijkheid gebruik maken aangezien zo'n agent niet gratis is en alle opties helpen haar om haar CV aan te vullen waardoor ze meer kans heeft om op het grote scherm te verschijnen. Wat de begin en eind periodes van de scholen betreft. Dit is voor alle scholen verschillend. De meeste scholen in Amerika rekenen met trimesters in plaats van schooljaren. Het hangt af van de opleiding wanneer er mogelijkheden zijn om te beginnen en af te studeren. Om er precies achter te komen welke school wanneer begint, moet je gewoon even op hun website kijken(Al hoewel dit voor de meeste scholen aardig gelijk loopt). Vaak staat er een hele pagina voor internationale studenten met alle benodigde informatie. Mocht je meer hulp nodig hebben dan hoor ik het graag.