Als je een eigen bedrijf wil starten met uitkering, met startersregeling, krijg je dan 41% uitkering van laatstverdiende loon?

Op de site van UWV lees ik dit: U ontvangt dan voor een vaste periode van 26 weken 29% minder WW-uitkering.

Klopt het dat je naast de 30% van je laatstverdiende loon, nog eens 29% minder krijgt? Dus 41% van je laatstverdiende loon?

Of bedoelt men dat als je gebruik maakt van de startersregeling je 29% krijgt van het laatstverdiende loon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij deze regeling wordt je 26 weken 29% gekort op je ww uitkering. Deze uitkering is nu 70% van het laatst verdiende loon. Als deze 29% gekort wordt hou je dus 70*0.71=49.7% van je laatst verdiende loon over.