Die functienaam kan alles inhouden, dat verschilt per bedrijf. De daadwerkelijke inhoud van de functie blijkt uit de taakomschrijving, niet uit de functienaam: dat is een weinig zeggend etiketje

De functie propectbeheerder lijkt mij een eufemisme voor vertegenwoordiger of verkoper

Een prospect is een potentiële klant die al interesse in een bepaalde dienst of product heeft getoond, maar nog geen klant is geworden. Deze definitie is niet vast, wordt soms ook gebruikt voor potentiële klanten of leads waar nog helemaal geen contact mee is geweest.