Hoe word je professioneel belegger?

Ik hoorde laatst over de extreem hoge bonussen bij Goldman Sachs. Ik vroeg me daarom af wat voor soort opleiding deze mensen genoten? En hoe kom je in zo'n positie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor meer informatie over hoe het werkt bij beleggers... Kijk "Wolf of Wall Street" met Leonardo di Caprio. Niet een goed antwoord op je vraag, wel de filmtip van de eeuw. En het gaat wel degelijk over hoe je beurshandelaar wordt :) 8.3 op IMDB. Veel kijkplezier.
Antoni
9 jaar geleden
Met het trefwoord "beleggen" vind je op http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?q=beleggen verschillende beroepen die te maken hebben met professioneel beleggen. Misschien vind je daar de informatie die je zoekt. Mijn indruk is dat de beroepen van "Beleggingsspecialist", "Vermogensbeheerder" en "Private Banker" het meest lijken op de functie van professioneel belegger.

Het beste antwoord

In aansluiting op het antwoord hierboven, om bij dergelijke banken als Goldman Sachs te werken zul je een sterkere basis nodig hebben. Dergelijke instellingen nemen alleen mensen aan die universitaire opleiding (WO) hebben gedaan en dan zoeken ze bijvoorkeur mensen met een zware wiskunde lading. Studies als wiskunde en econometrie (dat is wat anders dan economie!), maar ook met een studie natuurkunde of informatica maak je een redelijke kans mits je hoge cijfers haalt.

In de bron vind je een link naar discussietopic daarover.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een opleiding Private Banking kan je vermogensbeheerder of beleggingsadviseur worden.