krijgt mijn vrouw contractverlenging?

Mijn vrouw werkt sinds november 2012 in de thuiszorg. Daar kreeg ze eerst een 6 maanden contract. Daarna kreeg ze een jaarkontrakt. Echter in september 2013 heeft ze ontslag genomen en is ze 1 maand in een winkel gaan werken. In oktober 2013 kon ze terug komen in de thuiszorg met een 3 maanden contract. In januari 2014 kreeg ze een halfjaar contract. Nu zou ze per 1 juli 2014 weer een halfjaar contract krijgen, echter word daar ineens vaag over gedaan. Heeft mijn vrouw recht op een vervolgcontract zonder dat gevolgen zijn voor de werkgever met gevaar voor een vast contract? Of had mijn vrouw allang een vast contract moeten hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De CAO thuiszorg kent afwijkende (overgangs)bepalingen voor de ketenregeling van tijdelijke contracten voor kraamverzorgers : zo tellen tijdelijke contracten die zijn aangegaan voor 01-01-2013 niet mee in het aantal contracten, maar wel in de totale maximale duur van 36 maanden.
Indien ze kraamverzorgende is heeft ze nu dus geen 4 maar 3 tijdelijke contracten gehad en is er nog geen sprake van een dienstverband voor onbepaalde tijd van rechtswege. Per juli 2014 kan ze dan echter niet opnieuw een tijdelijk contract krijgen

Is ze géén kraamverzorgende dan is de overgangsregeling in de CAO niet van toepassing en heeft ze vanaf januari 2014 een vast dienstverband van rechtswege