Ik moest net post afleveren van bedrijven op een postkantoor, maar er zat partijenpost bij die eigenlijk apart moest, komt dat nog steeds aan?

Ik ben niet zo bekend met dit allemaal dus vroeg me af of het erg was als partijenpost bij de normale post zit, gezien ik dacht dat het apart moest.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Post die niet goed is aangeboden of niet (voldoende) is gefrankeerd, wordt over het algemeen wel bezorgd, maar het is mogelijk dat de geadresseerde de portokosten (en eventueel een lage boete) moet betalen.

Het doel van het postbedrijf is hiermee ervoor te zorgen dat de post zo weinig mogelijk vertraging oploopt. Als men contact zou (moeten) opnemen met de afzender van de post, dan komt de post (zeker) later aan!
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het is geen ramp toch? Kan me heel druk maken over dat soort dingen!
Antoni
9 jaar geleden
Nee, het is natuurlijk geen ramp, maar misschien krijg je van sommige geadresseerden te horen dat ze de portokosten moesten betalen.