Mag een compensatiedag op een feestdag vallen ?

Eens in de zoveel weken heb ik zaterdagdienst en krijg dan ter compensatie op een doordeweekse dag vrij in diezelfde week. Mijn werkgever bepaalt op welke dag.
Nu heeft mijn werkgever de compensatiedag op maandag gepland en dit valt op de 2e pinksterdag. Mag dit ?

Ik val onder de CAO kleinmetaal maar kan hier niets over terug vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
2e pinksterdag is een wettelijke zondag en telt m.i. niet als een "doordeweekse" dag.

Het beste antwoord

Als 2e Pinksterdag een vrije dag is voor iedereen bij je werkgever en jouw compensatiedag viel op die dag, heb je recht op een extra(nieuwe) vrije dag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Was jullie bedrijf open op 2de pinksterdag? Als dit het geval is mag de baas je gewoon vrij geven. Waren jullie gesloten is je werkgever verplicht deze uren uit te betalen. meestal gebeurd dit onder de naam: compensatie uren feestdag.