Is er vakantiewerk voor slechts 3 weken mogenlijk?

Dat het conctract slechts 3 of 4 weken duurt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor.
In ieder geval wel als je via een uitzendbureau werkt.
Je kan dan zelfs voortijdig stoppen als je het niet meer ziet zitten (als je bijvoorbeeld na 2 weken besluit toch een week extra vakantie te willen houden) zonder dat dit vervelende consequenties heeft. Mocht een uitzendbureau bijvoorbeeld vereisen dat je minimaal 2 maanden inzetbaar bent, dan kan je hier gewoon akkoord mee gaan en er na 3 á 4 weken uit jezelf mee stoppen. Het uitzendbureau dient dan wel 1 werkdag van tevoren op de hoogte te worden gesteld; dit geldt uiteraard ook voor het eerste voorbeeld. Of dit chique is, is een tweede, maar dat kan je naar mijn mening ook zeggen van het feit dat uitzendbureaus zo gruwelijk veel aan je verdienen (lees: veel inhouden van het geld dat zij van de opdrachtgever krijgen voordat ze het aan jou uitbetalen) . ;) https://www.juridischloket.nl/werk/arbeidscontract/werken-via-uitzendbureau/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou ik eerder in een supermarkt kijken of bij de post of pakket bezorging

Het beste antwoord

Ja, dat kan als je bijvoorbeeld werkt via een uitzendbureau.

Als je je inschrijft bij een uitzendbureau, kan je (meestal) aangeven voor welke periode je beschikbaar bent. Dat kan dus ook een periode van drie weken zijn.

Allerlei bedrijven en organisaties hebben tijdelijke medewerkers nodig, omdat hun vaste medewerkers een aantal weken op vakantie gaan. Dan zetten ze uitzendmedewerkers in om hun vaste personeel tijdelijk te vervangen. Een periode van drie weken voor vakantiewerk is dus helemaal niet ongewoon.

Ik raad je aan: Informeer bij verschillende uitzendbureaus naar de mogelijkheden, en dan niet alleen via internet, maar liever persoonlijk of telefonisch.

Veel succes!
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor het nuttige advies
Antoni
9 jaar geleden
Graag gedaan!

Andere antwoorden (1)

Ja, ik doe al jaren vakantiewerk voor maximaal 3 weken. Tip: kijk eens in de zorg!