Contract stilzwijgend verlengd, maar te lang. Wat betekend dit voor de 'geldigheid' van mijn contract?

Als bijbaantje werk ik nu inmiddels iets meer dan een half jaar bij de Albert Heijn. Voornamelijk door studie heb ik absoluut geen tijd of zin meer om hier nog mee door te gaan en is mijn eerste half jaar contract dus net (iets meer dan een maand) verlopen. Echter ben ik wel na het verlopen van mijn contract doorgegaan met werken en zou (in principe) mijn contract stilzwijgend verlengd moeten zijn met wederom een half jaar. Dit is niet het geval en mijn contract is met een jaar verlengd.

Ten eerste zou ik graag willen weten wat dit betekend voor de 'geldigheid' van mijn contract.

Ten tweede vraag ik me af wat dit voor betrekking heeft tot mijn opzegtermijn. Vervalt dit geheel vanwege een eventueel ongeldig contract? Of blijft dit hetzelfde?

Ik heb, buiten wat ik gelezen heb om, verder geen verstand van zulke zaken en waardeer antwoorden heel erg!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Stilzwijgende verlenging contract

Het kan gebeuren dat jij helemaal niets hoort van je werkgever en nog steeds doorwerkt na afloop van de arbeidsovereenkomst. De arbeidsovereenkomst is dan stilzwijgend verlengd. Deze verlenging geldt altijd voor dezelfde periode als de vorige arbeidsovereenkomst met een maximum van een jaar. Dus wanneer je eerst een arbeidsovereenkomst had voor een half jaar, dan is deze stilzwijgend verlengd met een half jaar. Hierna kan je arbeidsovereenkomst nog één keer met een half jaar worden verlengd. Als de werknemer na afloop van deze arbeidsovereenkomst ook blijft werken, dan treedt hij/zij in dienst voor onbepaalde tijd.

Dus je contract had met een half jaar verlengd moeten worden en niet met een jaar.
Geef dit door aan je werkgever en ik vraag mij ook af of er een opzegmaand in je contract staat want dan zou je eventueel eerder weg kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou wel mogen,maar dan wel in overleg met de werknemer.