Horen propedeusediploma's op een CV geschreven te worden?

Horen behaalde propedeusediploma's op een CV thuis? Ik wil graag naast mijn huide opleiding ook een propedeusediploma behalen voor een andere opleiding, maar weet niet of dat zich loont. Staat een propedeusediploma goed op een CV?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Het hangt een beetje van je overige opleidingen af.
Als je bijvoorbeeld al twee universitaire studies voltooid hebt, kan een propedeusediploma wat knullig lijken.
Maar over het algemeen zal een propedeusediploma goed staan op je cv. Bij sollicitatieformulieren wordt ook vaak gevraagd welke opleidingen je gevolgd hebt én welke je hebt afgemaakt.
Als je naast je opleiding nog een propedeusediploma voor een andere opleiding gehaald hebt, zal dat een potentiële werkgever imponeren.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het lijkt dus niet knullig om naast een academische bachelor, ook nog één hbo- en één uni-propedeuse erbij te vermelden? Ik overweeg namelijk om dus nu, naast mijn bachelor, een andere propedeusediploma te behalen, maar weet niet of dat het wel helemaal waard is. Bedankt voor je antwoord, het zal hoe dan ook goed op mijn cv staan dus : ]
SimonV
9 jaar geleden
Dat lijkt me samen interessant genoeg om te vermelden!
Als werkgever zou ik denken dat je een veelzijdig en gedreven persoon bent.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
het zal niet goed op je CV staan
je moet alleen afgeronde opleidingen vermelden, tenzij je die niet hebt
als je een P vermeldt zullen werkgevers je beschouwen als drop-out of als quitter
SimonV
9 jaar geleden
‘k Bedacht nog dat het niet toevoegen van een propedeuse betekent dat er een tijdgat in je overzicht ontstaat. Dat zal niet zo goed (of vreemd) overkomen.
Ja, die worden in het algemeen wel vermeld op een CV.

Nu jij van plan bent een propedeusediploma te behalen van een andere opleiding, raad ik je zeker aan dit op je CV te vermelden. Ieder (extra) diploma dat bijdraagt aan het geven van een goede indruk aan een mogelijke werkgever moet naar mijn idee worden vermeld op het CV.

Met een extra diploma geef je aan dat je een brede interesse hebt en ambitieus bent. Wel is het mogelijk dat een werkgever vraagt waarom je die studie niet volledig hebt afgerond. Als je daar een goed en geloofwaardig antwoord op kan geven, kan dit extra diploma alleen maar de indruk die je geeft, verbeteren.
Antoni