Dat hangt ervan af.

Als je werkt als Koningsdag op zaterdag valt (zoals dit jaar), dan krijg je 200% van het loon. Voor wat betreft die toeslag van 100%: in geld of in vrije tijd.

Als je op Koningsdag niet werkt omdat de winkel gesloten is, maar in de afgelopen 12 weken wel op minstens 6 zaterdagen hebt gewerkt, krijg je (zonder te werken) 100% van het normale aantal zaterdagse uren betaald.

“b. Wanneer op een feestdag (niet tevens zondag) niet wordt gewerkt, geldt voor de
loondoorbetaling de voorwaarde dat de werknemer in de aan de feestdag voorafgaande 12 weken, tenminste op 6 gelijknamige dagen moet zijn ingeroosterd. Het aantal door te betalen uren is dan gelijk aan het aantal uren dat in die periode gemiddeld op de bedoelde dag is gewerkt.
c. Wanneer op een feestdag (niet tevens een zondag) - een dag waarop volgens het rooster normaal wordt gewerkt - wel wordt gewerkt, wordt, naast de doorbetaling op grond van punt b, per gewerkt uur het uurloon betaald, verhoogd met een (de gehele dag geldende) toeslag van 100%.”

NB: dit is uit de CAO die in 2013 eindigde, een nieuwere heb ik niet gevonden op internet.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het maar even gevraagd en blijkbaar krijg ik boven op mijn normaal dagloon een toeslag van 100% procent

Andere antwoorden (1)

Op zon- en feestdagen wordt 200% betaald.