Kan een hoofdkantoor van een supermarkt afzien van je aannamen?

Ik ben aangenomen in een supermarkt maat ik ben 18, en 18 jaar is vaak te duur in een supermarkt. (Ik ben aangenomen bij de afdeling kassa)
Nu moet ik wachten op mijn contract, want mijn aannamen moet dus goedgekeurd worden bij het hoofdkantoor. (In de winkel is me verteld dat ik aangenomen ben)
Nu was mijn vraag: is het mogelijk dat het hoofdkantoor het afwijst en ik dus niet meer aangenomen word terwijl de leidinggevende in de winkel me verteld heeft dat ik aangenomen ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan maar dit is een normale procedure . Behalve als je al een x ergens ontslagen bent op dubieuze gronden . Dus diefstal enz. Nee dan heb je niks te vrezen . Je AO komt er aan . Succes.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bij Aldi is het normaal dat de districtsleider bepaald of je wel of niet aangenomen word, net als dat deze bepaald of je mag blijven of niet.
Ook hebben ze bij Aldi geen beleid omtrent leeftijd. Als je goed functioneert mag je gewoon blijven ook als je 18+ bent.

Antwoorden (3)

het kan, maar ze zullen dat niet snel doen de plaatselijke manager is toch wel diegene die de beslissing neemt.
ik vermoed dat je zelf bent aangenomen omdat de nieuwe alcoholwet aan de orde is ?
en wellicht hebben ze juist nu liever iemand die ouder is dan 18 aan de kassa, om de nieuwe wet te handhaven ?
Als je dus special als kassamedewerker bent aangenomen denk ik dat je juist daarom ben verkozen boven jongere sollicitanten ?
fingers crossed
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke nieuwe wet? Iemand van 16 mag gewoon alcohol verkopen hoor!
capthavoc
10 jaar geleden
Dat klopt maar ik kan me voorstellen dat ze toch liever iemand van 18 willen hebben ook al mag dat als 16 jarige
Maar toch het kan al beleid zijn dat ze dan toch liever iemand van 18 jaar en ouder willen hebben Anders krijg je misschien meer problemen van klanten die dan roepen ja zeg jij bent jonger dan mij en jij gaat me zeggen dat
puntje puntje puntje
iemand die ouder is dan 18 heeft meer overwicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind dat je maar van alles aanneemt waar je niets vanaf weet. Je antwoord was perfect tot aan de tweede zin....
De kans dat je niet bent aangenomen is heel klein. Waarschijnlijk kijken ze op het hoofdkantoor in een database waarin mensen staan die bijvoorbeeld uit de kassa gestolen hebben. Mocht dat het geval zijn dan zou het niet door kunnen gaan. Als je nog nooit zoiets gedaan hebt zit je veilig ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het Belgisch sociaal recht bestaat het niet dat je een arbeidsovereenkomst kan afdwingen terwijl je eigenlijk nog niks gepresteerd hebt voor die werkgever. Je hebt wel een mondelinge overeenkomst, maar in principe is niemand je iets verschuldigd. De zaken veranderen wanneer jij aan het zwartwerken bent, jouw baas je niet wilt uitbetalen omdat er volgens hem geen overeenkomst is tussen jullie en jij daarom naar de rechtbank stapt. Als je in dat geval bewijzen verzameld waarmee je kan aantonen dag je weldegelijk prestaties hebt geleverd (getuigenissen van tewerkgestelde collega's, foto's, camerabeelden, kastickets van het bedrijfsrestaurant, uurroosters..) en je laat dit optekenen door de Sociale Inspectie, dan kan je de uitbetaling van je loon afdwingen via de Arbeidsrechtbank.

Het niet uitbetalen van loon is namelijk een misdrijf waarop zware straffen staan.