Weet iemand wat een architect eigenlijk doet in de bouw?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
hoe bedoel je in de bouw?

Het beste antwoord

Controleren, compromissen sluiten. De eigenlijke taak van een architekt is het omzetten van de wens van een klant in een concreet plan waar bouwbedrijven iets mee kunnen. Als de bouw is begonnen dan is de hoofdtaak van de architect al gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een architect is een creatief iemand, die de wensen van de consument omzet in concrete plannen. Hij heeft zeer veel verstand van alle bouwmaterialen, alsmede van de eigenschappen daarvan.
Een architect berekent ook de draagkracht en het gedrag van de verschillende materialen bij bepaalde (weers)omstandigheden, zodat het gebouw niet in elkaar stort bij onvoorziene/voorziene situaties.

Er zijn vele vormen van architectuur. Een brug bijvoorbeeld wordt ook door een architect ontworpen. En er is natuurlijk binnenhuisarchitectuur, wat weer een tikkeltje anders is, maar waar je eveneens zeer kunstzinnig voor moet zijn.
Een architect is van het begin tot het eind bij een project betrokken, omdat hij eventuele wijzigingen ook moet berekenen.