Kan een derde contract voor bepaalde tijd aangepast worden?

Mijn werkgever heeft me een halfjaar geleden een derde contract voor bepaalde tijd gegeven. Daarin staat dat de werkzaamheden stoppen bij het einde van het contract. Nu zijn er weer andere werkzaamheden gekomen waarvoor hij me kan inzetten, mag het contract daarop aangepast worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is voor zover ik weet vrij normaal dat gesteld wordt dat de werkzaamheden stoppen bij het einde van het contract.

Een individuele arbeidsovereenkomst mag te allen tijde aangepast worden met wederzijds goedvinden. Oftewel, als jullie er allebei achter staan, mag het contract daarop aangepast worden.

In de praktijk zal dit niet vaak gedaan worden echter (tenzij in het contract de werkzaamheden heel duidelijk gespecificeerd worden). O.h.a. zal het contract verlengd worden als men je wil houden. Na een derde verlenging zijn ze echter verplicht je een contract aan te bieden voor onbepaalde tijd (mag geen 4e tijdelijk contract aanbieden).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is juist het dilemma. Als hij je eerst een tijdelijk contract aanbiedt, en dat is bijna afgelopen, mag hij niet zomaar dit contract openbreken en verlengen: verlengen is een vierde contract en dus voor onbepaalde tijd. Maar dat zal de werkgever niet willen. Hij wil jou niet kwijt omdat je je werk goed doet, maar wil je wel kwijt kunnen als hij geen werk meer voor je heeft.