ik werk bij een kledingwinkel, maar ik heb het helemaal niet naar me zin ik heb een halfjaarcontract maar hoe kan ik nou ontslag nemen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een tijdelijk arbeidscontract wordt “contract voor bepaalde tijd” genoemd in het Burgerlijk Wetboek. Tussentijdse opzegging van een tijdelijk contract is in beginsel niet mogelijk. Werkgever en werknemer die een contract voor een jaar sluiten, zitten daar in principe voor het hele jaar aan vast. Als de werkgever en werknemer wel de mogelijkheid willen hebben om de arbeidsovereenkomst tussentijds te beëindigen, moeten zij uitdrukkelijk in het arbeidscontract vasteleggen dat tussentijdse opzeggen van het tijdelijk contract mogelijk is.

Je zult in je arbeidsovereenkomst moeten kijken of hier een tussentijdse opzegtermijn in opgenomen is. Zo niet, dan kun je vragen aan je werkgever of deze instemt met een voortijdige beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Als hij dat niet doet, dien je het contract uit te zitten tot de einddatum.