waar kan een werkzoekende hulp krijgen met het zoeken naar werk?

Ik ben al een tijd op zoek naar (extra) werk. Ik werk wel alleen lang niet de uren die ik zou willen werken (slechts 8 uur per week) Nu merk ik dat ik na zo'n anderhalf jaar helemaal vast zit. de creativiteit is er een beetje uit. Solliciteren doe ik nog zoveel mogelijk maar ik merk dat er gewoon te weinig is. Ik heb een diploma spw 4 en zoek alles binnen en buiten deze sector. Veel bedrijven vallen direct af, niet omdat ik er niet wil werken maar omdat ik met mijn 26 jaar te oud ben (denk aan supermarkten, bouwmarkten, soms zelfs in de zorg) Ik sta ingeschreven bij alle uitzendbureaus binnen een straal van 50km (dit is zo'n beetje mijn zoekgebied) Ik heb me ingeschreven bij het uwv maar krijg alleen standaard mailtjes welke totaal niet zijn aangepast op de individu (Ik woon in Stadskanaal en krijg bijv. een vacature voor kraanmachinist in den bosch)

Zijn er instanties die mij hierbij kunnen helpen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Na aanleiding van de reactie van ritsuka:
Ik doe drie dagen per week vrijwilligerswerk. Ik heb een aantal "maatjes" die ik ondersteun in de leuke en minder leuke dingen in hun leven. Het is niet dat ik mij verveel.

Financieel is het erg vervelend. Heb eerder meer uren gemaakt maar kom nu af en toe niet rond.het is in deze dus ook wel belangrijk dat het om betaald werk gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
vrijwilligerswerk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe ik, zal mn vraag aanvullen

Antwoorden (2)

Dat je te oud bent om werk te krijgen is niet zo, die gedachte loslaten is al een stap in de goede richting ,met 26 jaar ben je niet te oud, uitzendbureaus zijn ook naar mijn ervaring goed in het beloven van werk maar vervolgens hoor je nooit meer iets, maak meer gebruik van je netwerk en bouw je netwerk verder uit,vraag aan iedereen die je kent of eer nog iemand is die een vbaan te vergeven heeft, en wees niet te trots om ook een baan aan te nemen die niet precies in je profiel past, je regio is niet de regio waar de meeste banen aangeboden worden dus loont het mischien de moeite als je echt wil werken om ook eens buiten de regio te kijken of zelfs in het buitenland. blijf ik contact met het UWV, val ze lastig met vragen maak gebruik van de mogenlijkheden wat betreft bijscholing, cursussen enzovoort doe alles om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten,en als je een sollicitatie wegstuurt zorg er dan voor dat deze op een positieve manier opvalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat ik niet te oud ben. Ik heb alleen ervaring dat ik voor een aantal branches te oud ben. Bijvoorbeeld winkels zitten niet op mij te wachten. Ik kan niet verhuizen als je dat soms bedoelt. Mijn vriendin heeft hier haar baan met vaste uren en die opgeven zou gewoon dom zijn.
Het is me trouwens opgevallen dat elke instantie zoals uitzendbureaus en het uwv verwacht dat je je brief en cv op een andere manier schrijft. De methode van de ander is altijd fout.
Uitzendbureau in Groningen: wij gaan u niet inschrijven want wij hebben de reputatie om iedereen binnen 2 maand aan werk te helpen en dat gaat bij u niet lukken. En we willen wel de reputatie hoog houden.
Via de stichting DeBroekriem kan je je netwerk uitbreiden en mensen ontmoeten die je aan (meer) werk kunnen helpen. De stichting organiseert door het hele land uiteenlopende activiteiten voor werkzoekenden.

Op de website www.debroekriem.nl vind je deze beschrijving van de stichting:

"DeBroekriem

Inspirerende events

DeBroekriem is een actieve on- en offline beweging die in in heel Nederland inspirerende activiteiten en netwerkontmoetingen organiseert voor werkzoekenden. Dankzij DeBroekriem hebben werkzoekenden een reden om erop uit te gaan en collega baanzoekers te ontmoeten tijdens de activiteiten. Deelnemers werken actief aan het onderhouden en uitbreiden van hun netwerk.

75% van de vacatures worden ingevuld via het netwerk

Netwerken is anno 2014 de belangrijkste sollicitatie-activiteit: 75% van de vacatures wordt via het netwerk ingevuld. De deelnemers van DeBroekriem denken vanuit kansen en mogelijkheden. DeBroekriem helpt werkzoekenden gemotiveerd en werkfit te blijven en zo snel weer aan de slag te gaan!

Positieve mindset
DeBroekriem gelooft in de kracht van een positieve mindset, hier ben je niet werkloos, maar in-between-jobs. Ontmoet je collega baanzoekers tijdens inspirerende events die DeBroekriem organiseert. Deel je ervaringen en voed jezelf met pit en inspiratie. Vergroot je netwerk en kom in actie met DeBroekriem!"
Antoni