Kan mijn contract verlengd worden i.v.m. overname?

Het bedrijf waar ik werk wordt per 1-7-2014 overgenomen. Per 1-1-2013 ben ik bij deze werkgever begonnen. (wegens reorganisatie bij een andere werkgever eruit gemoeten....)

Als eerste heb ik een halfjaar contract gehad via een wervings-en selectiebureau. Na dit halfjaar is dit contract verlengd voor 1 jaar (afloop datum 30-6-2014).

Als de overnemende partij mij ook een contract wil aanbieden, moet dit dan voor half jaar zijn of moet dit voor minimaal 1 jaar zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uw nieuwe werkgever mag na het aflopen van het jaarcontract een arbeidsovereenkomst voor een half jaar aanbieden. Er bestaan CAO's waarin deze mogelijkheid wordt uitgesloten, maar volgens het Burgerlijk Wetboek is dit niet verboden. Uw oude werkgever had deze mogelijkheid trouwens ook al.

Als er na uw tweede contract voor onbepaalde tijd géén afspraken over verlenging worden gemaakt en u werkt wel door, dan ontstaat automatisch een zelfde contract voor dezelfde termijn, weer met een maximum van één jaar.
fisbel