Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn contract verlengd worden i.v.m. overname?

Het bedrijf waar ik werk wordt per 1-7-2014 overgenomen. Per 1-1-2013 ben ik bij deze werkgever begonnen. (wegens reorganisatie bij een andere werkgever eruit gemoeten....)

Als eerste heb ik een halfjaar contract gehad via een wervings-en selectiebureau. Na dit halfjaar is dit contract verlengd voor 1 jaar (afloop datum 30-6-2014).

Als de overnemende partij mij ook een contract wil aanbieden, moet dit dan voor half jaar zijn of moet dit voor minimaal 1 jaar zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uw nieuwe werkgever mag na het aflopen van het jaarcontract een arbeidsovereenkomst voor een half jaar aanbieden. Er bestaan CAO's waarin deze mogelijkheid wordt uitgesloten, maar volgens het Burgerlijk Wetboek is dit niet verboden. Uw oude werkgever had deze mogelijkheid trouwens ook al.

Als er na uw tweede contract voor onbepaalde tijd géén afspraken over verlenging worden gemaakt en u werkt wel door, dan ontstaat automatisch een zelfde contract voor dezelfde termijn, weer met een maximum van één jaar.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding