Mijn werkgever heeft mij te weinig uitbetaald. Wat moet ik doen?

Twee jaar geleden, had ik een bijbaantje in een tomatenkas. Ik had daar best wel lang gewerkt en veel uren gemaakt. Voor de zomervakantie had ik extra veel gewerkt. Al mijn uren stonden op mijn mobiel geschreven, maar die ben ik dus kwijtgeraakt tijdens mijn vakantie. Ik had mijn uren ook nergens anders staan. Ik zag dat mijn werkgever mij 80 euro had uitbetaald, terwijl ik veel meer had gewerkt en zeker op z'n minst 400 euro zou moeten krijgen.
Wat kan ik eraan doen om toch nog mijn geld terug te krijgen? Ik had ergens gelezen dat ik daar mijn salarisstrook moest aanvragen. Kan iemand mij alstublieft hiermee helpen, heb uw hulp echt nodig.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Is wel lang geleden 2 jaar

Antwoorden (2)

Stuur een brief.
Je hebt ook bewijs nodig dat je dit geld nog moet krijgen.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat dus niet.. De uren die ik heb gewerkt, heb ik nergens meer staan. Dat moet mijn werkgever toch minimaal voor een bepaalde tijd bewaren?
zonder bewiijs dat je de uren gewerkt hebt, in de vorm van ondertekende werkbriefjes ,of een electronische urenregistratie ,zul je niet ver komen ,wel kun je proberen of je je salarisstrook nog kun krijgen ,eventueel een jaaropgave vragen maar zonder bewijs kun je niets meer beginnen,omdat dan niet vaststaat of je te weinig uitbetaald hebt gekregen