Wanneer is een arbeidsovereenkomst niet meer geldig?

Ik werk nu een aantal jaren met vast contract voor mijn werkgever. Bij de overgang van een tijdelijk naar een contract voor onbepaalde tijd heb ik een aantal jaar geleden mijn arbeidsovereenkomst getekend. In de jaren erna hebben we vaak een nieuw salaris vastgesteld, functiewijziging besproken maar nooit een nieuw arbeidscontract opgesteld (en al helemaal niet getekend).

Nu waren de voorwaarden in mijn laatst getekende contract (van een jaar of 4 geleden) met betrekking tot opzegging vanuit werknemer 1 maand. Voor huidige medewerkers is dit 2 maanden geworden. Ik heb hier echter nooit voor getekend.

Als ik van baan wil veranderen, welke opzegtermijn moet dan worden aangehouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Wijzigingen zoals salarisverhoging en functieverandering bespreek je en je stemt er (misschien impliciet) mee in. Als een wijziging in de opzegtermijn niet met je is besproken, geldt die uit het oorspronkelijke contract. Wel is een wijziging in een collectieve arbeidsovereenkomst waarschijnlijk van toepassing. (Ik ben geen jurist.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je per maand betaald krijgt is de opzegtermijn één maand + de lopende maand af maken. Dus als je aan het begin van de maand opzegt is de uitwerktermijn bijna twee maanden en als je de laatste dag van de maand opzegt is de uitwerktermijn één maand.
Als je per vier weken uitbetaald krijgt, gelden dezelfde regels, met dien verstande dat het dan om een vier weken periode gaat.